Sugar, Spice & All Things Nice: A Kiehl’s Baby Shower

Baby Shower.jpg

It was a wet afternoon downtown and I was running late for the set up. The impending baby shower was gonna start in an hour and there I was rummaging through KL’s notorious traffic. Ok, what am I rambling about? My colleagues reading this will say otherwise. Let me rephrase. Traffic wasn’t all that bad and I made it into town in less than 15 minutes. But to my defence, I would have gotten to the store in Pavilion much earlier if it wasn’t for that darn lady working at the balloon store who didn’t know how to operate the helium tank! How this monkey kept a cool face and his composure throughout the entire ordeal was just admirable.

The night before, I recieved a text message from none other than our designated baker for the event.

FBB: Making lilliputian sized cakes is killing me!!!!

Me: *feeling guilty* I’ll take you shopping for a new pair of hands after this. I know exactly where to get some. Thanks for doing this.

Now, some of you may have heard of this modest baker by the name of Mr.Fat Boy Bakes who bakes wonderful cakes. For those of you who hasn’t, he comes highly recommended.

Anyway, back to the drama at the store. Our dear baker arrived 10 minutes after I did and out came some 6 big white boxes containing desserts enough to feed a tiny African nation. With less than 30-minutes to go, we quickly arranged them on our newly-bought serving dishes. Such pretty things they all were.

All until FBB opened the last box. His eyes nearly popped out and his jaws fell to the ground. His little Spencers were melting! Classic look. Wish I had a camera with me. It was a funny moment and I genuinely felt sorry for the poor guy, but it wasn’t exactly the time to laugh. I looked at him and told him to “Fix it.” Yes, this monkey can be a little Nazi at times. Very few have survived to tell their stories. And for those who has, they are still my closest friends to date.

Nevertheless, our dear baker managed to save the day in all his engineering glory. Check out his blog if you wanna know how he did it and his theory of how Spencer failed to rise to the occasion.

The entire team of Harper’s Bazaar arrived (impressively on time, to my surprise!) and had a ball. They ate, laughed, put a scrapbook together, ate more and stayed merry til the cows came home. One would have mistaken them for a bunch of drunks, but I can assure you that they’re probably just high on all the sugar we’ve been feeding them. Needless to say, together with the floppy Spencer 4-seasons Chocolate Cake; the incredible diva of a Pavlova, the sinful Lemon Meringue Tarts, the light yet full of gusto Tiramisu in cups and Mars Cheesecake were clear highlights of the evening. I swear many were secretly (some not so secretly) planning to kidnap and marry FBB. He sure knows how to get into the hearts of them girls! Mrs. FBB must be a very lucky woman. Look out for the coverage in the local Harper’s Bazaar soon.

The baby shower was a major success thanks to these little desserts and I can only offer my heartfelt gratitude to FBB for his hard work. I hope you’re not going to claim that new pair of hands from me. Once again, “Thank You.”

Kiehls Baby

Now, a word from our sponsor:

Kiehl’s is an original New York apothecary that specializes in making premium skin, hair, and body care products, and its formulas utilize extensive herbal and pharmaceutical knowledge passed on through generations of manufacture. Amongst its wide range of products, Kiehl’s also offers Pediatrician-Tested baby products such as Gentle Foaming Hair & Body Wash, Gentle Cleansing Milk, Nourishing Face and Body Cream, Diaper Rash Ointment and Baby Lip Balm.

Kiehl’s stores in Malaysia are located at Pavilion, 1 Utama and Isetan KLCC.

10 Responses to Sugar, Spice & All Things Nice: A Kiehl’s Baby Shower
  1. Lyrical Lemongrass
    March 2, 2009 | 7:44 am

    How cum I din get invited ar? I’m a big fan of Kiehl’s and a bigger fan of fatboybakes mah. Granted I dunno who da mother was, but that’s just a minor technicality. Fatboybakes’ cakes are d best! (I love your cartoon la…I laugh till I cry wan.)

  2. thule a.k.a leo
    March 2, 2009 | 8:41 am

    see??? I told ya that FBB is a talented baker. Too bad I still have not get to taste any of your creation yet. Perhaps I should order one or two for my baby’s full moon party…

    yeah… my wife is a big fan of kiehl’s too :) I think she got one kiehl’s diaper rash ointment for our daughter recently… lol!!!

    hmmm… fbb said that u r nowhere near fat. Maybe u should change ur name or expand your waistline to suit your nick.. lol! been busy lately?? your posts are getting slower

  3. Life for Beginners
    March 2, 2009 | 2:13 pm

    If you think Mrs. FBB is lucky, what about the little FBB brood? Luckiest kids in the world to have a dad who bakes this well… almost daily, rite? I so jeles. :)

  4. qwazymonkey
    March 2, 2009 | 2:33 pm

    FBB: Haha, you’re just happy cos you got to meet my purty colleagues! Admit it.

    And yes, that WAS my reply to your sms. Guess you were too involved in making those minuscule pies that you can’t be bothered with what I replied. All’s forgiven since you pulled those neat tricks outta your hat

    LL: Hmmm I gotta check with my PR manager why you not invited. I damn upset now that she didn’t invite my new BFF. Hmmmph

    Maybe ’cause you just appeared on a rival publication, and this party was for the Bazaar team. LOL

    Thule: Oooh, take a picture of your baby together with the product and we’ll put it up at the store. Seriously! Come and be a part of our worldwide baby collection.

    LFB: Yeah now that you mentioned it, I’m pretty jealous too. Sucks to be us!

  5. Lyrical Lemongrass
    March 2, 2009 | 3:20 pm

    I’m a slut. I can do Her World, Harper’s Bazaar, FHM….whatever you want, baybeh.

  6. Nic (KHKL)
    March 3, 2009 | 5:01 am

    woah, what a fantastic spread from the great masterbaker! oh, talking about kiehl’s, it is one of the best brands around. woah, i’m so lucky to have a chance to try it!

    thanks a lot, dude!

    and ya lor, i want an invitation too..ok lar, i’ll help to sapu sampah there just to get the cakes…haha!

    u wont believe my verifcation word: cakerst!

  7. qwazymonkey
    March 3, 2009 | 2:09 pm

    LL: Hmmm so how much slutting did you have to do to get on Her World? I wanna learn the ways of the media-queen. Then perhaps, I can get on Men’s Health. Oh wait, I’m too fat to be shirtless on the cover. Oh well!

    Nic: You in Sinjapor. How to be DBKL liddat? Tell us when you in town, I’ll recruit you and LL both as my clean up crew.

    Hope you enjoy the gift of Kiehl’s from us both!

    I’m having suspicions on the verification word. The other day I had something like “bakerst” on FBB’s blog.

  8. fatboybakes
    March 3, 2009 | 3:42 pm

    nic, dun bluff la, u not even a dessert person!!!

    oh, qwazymonkey, what that gorgeous lady’s name, the one who gave the opening speech?

  9. thule a.k.a leo
    March 4, 2009 | 3:01 am

    ehem… interested in someone Mr.FBB??? lol

  10. qwazymonkey
    March 4, 2009 | 3:32 am

    FBB: aiks u mean Nic isn’t a dessert person? Bigger conned me. Nevmind I get that fler to sapu sampah for real then.

    The gorgeous lady you’re referring to is the Editor-in-chief of Harpers Bazaar, Natasha

Leave a Reply

Wanting to leave an <em>phasis on your comment?

Trackback URL http://alilfatmonkey.com/sugar-spice-all-things-nice-a-kiehls-baby-shower/trackback/